با صرف کمترین هزینه و در مدت زمان کم خودتان در خانه مایع ماشین ظرفشویی بسازید!!!

مواد شوینده متفاوتی برای ماشین ظرفشویی تولید و عرضه بازار شده اند که هر کدام ساختار متفاوتی دارند. قرص ظرفشویی ، ژل و مایع ماشین ظرفشویی، جلادهنده و نمک از جمله این شوینده ها هستند که هر کدام کارایی متفاوتی دارند. در این مقاله به ساخت مایع ماشین ظرفشویی خانگی اشاره خواهیم نمود، اما یکی از سوالاتی که ذهن همه را مشغول کرده و همه به دنبال جواب آن هستند این است که:

آیا می توانم در ماشین ظرفشویی مایع ظرفشویی معمولی استفاده کنم؟

همه ما از خود پرسیده ایم: ” آیا مایع ظرفشویی دستی را می توانم جایگزین مایع ماشین ظرفشویی کنم؟”. چرا که در نتیجه ساختار مایع ظرفشویی معمولی شبیه شوینده ماشین ظرفشویی است و بستگی به برند محصول، امکان دارد ارزان تر نیز باشد.

چرا نباید از مایع ظرفشویی دستی برا شستن ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

استفاده از مایع ظرفشویی دستی برای شستشوی ظروف کثیف در ماشین ایده وحشتناکی به نظر می رسد. اما چرا؟ چون محصولات ظرفشویی دستی طوری طراحی شده اند که قدرت کف کنندگی فراوانی دارند. اگر محفظه مایع ماشین ظرفشویی را با مواد شوینده ای که برای شستشوی ظروف به صورت دستی کاربرد دارند پر کنید؛ کف حاصل درون دستگاه را پر می کند و بیرون می ریزد.

در ماشین ظرفشویی باید شوینده ای که اختصاصی برای آن طراحی شده است استفاده کرد. زیرا این شوینده ها هنگام چرخه آبکشی کف ایجاد نمی کنند. همچنین روش هایی برای جایگزین کردن مایع ظرفشویی ماشینی وجود دارد که به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید.

در صورت استفاده از مایع ظرفشویی معمولی و دستی، باید جهت آبکشی ظروف و تمیز کردن کف باقیمانده، یکبار دیگر ماشین را در موقعیت چرخه آبکشی قرار دهید. همچنین باید کف های بیرون زده از دستگاه بر روی زمین را که سبب لغزندگی سطح زمین شده را نیز تمیز کنید.

در عین حال، استفاده از ژل و مایع ماشین ظرفشویی برای شستشوی دستی ظروف پیشنهاد نمی شود. زیرا اگر چه ظروف تمیز و پاک می شوند؛ اما عدم قدرت کف کنندگی محصول سبب می شود تا از میزان شوینده بیشتری استفاده کنید و این کار موجب سخت شدن آبکشی ظروف می گردد. همچنین هدر رفتن آب و مایع ماشین ظرفشویی را نیز به دنبال دارد.

روش پیشنهادی برای مواقع اضطراری

بکار بردن مایع ظرفشویی دستی برای شستشوی ظروف در ماشین فاجعه برانگیز است. اما ترکیب چند قطره مایع ظرفشویی با جوش شیرین ترکیب خوبی به نظر می رسد.

می توانید مایع ماشین ظرفشویی اضطراری را با دستور العمل زیر تهیه کنید:

  1. محفظه ژل و مایع ماشین را با سه چهارم جوش شیرین پر کنید.
  2. چند قطره از مایع ظرفشویی مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید.
  3. اگر میزان سختی آب مصرفی زیاد است یک چهارم نمک اضافه کنید.
  4. ماشین ظرفشویی را فعال کنید.

جوش شیرین، علاوه بر اینکه عملکرد ماشین ظرفشویی را بهبود می بخشد؛ میزان کف شوینده را کنترل می کند و بنابراین بعد از اتمام کار، ماشین تمیز و بدون کف خواهد بود.

نحوه ساخت مایع ماشین ظرفشویی خانگی

بعد از کشف کردن این نکته که شستن انبوه زیاد ظروف کثیف با جوش شیرین ارزان تر تمام می شود؛ شاید به این فکر کنید که چرا باید برای تهیه مایع و ژل ماشین ظرفشویی هزینه زیادی صرف کنم؟ بنابراین به جای صرف هزینه اضافی برای خرید مایع ظرفشویی ماشینی، خودتان در کمترین زمان و با صرف هزینه کمتر شوینده ماشینی بسازید و ظروف را تمیز کنید.

 

  1. یک فنجان سدیم کربنات
  2. یک فنجان جوش شیرین
  3. 3 بسته نوشیدنی لیموناد بدون قند
  4. یک فنجان نمک کوشر ( اگر میزان سختی آب زیاد است )

این مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و در یک ظرف دربسته که مطمئن هستید هوا به داخل آن نفوذ نمی کند؛ قرار دهید. این پودر را می توانید به جای مایع استفاده کنید یا در مواقع اظطراری که شوینده ماشین تمام شده است جایگزین کنید.