در هنگام خرید توجه داشته باشید!
این راهنما با هدف کمک به انتخاب صحیح و خرید لوازم برقی مناسب تهیه شده است؛ بنابراین می‌توانید پیش از خرید وسایل برقی خانگی به نکات و توصیه‌های زیر دقت داشته باشید.

معیار‌های مناسب برای انتخاب و خرید

قبل از خرید هر وسیله برقی باید معیار‌های مناسبی برای انتخاب آن داشته باشید. بهتر است توصیه‌های کارشناسان را برای انتخاب مناسب، درنظر بگیرید. توجه به تبلیغات نمی‌تواند معیار درستی برای انتخاب شما باشد. ممکن است ظاهر زیبا یا قیمت پایین، شما را گمراه کند. باید بدانید وسیله برقی با مصرف انرژی کمتر شاید گران‌تر باشد، اما در طول استفاده از آن با کاهش هزینه‌های مصرفی، جبران‌کننده هزینه اولیه است.

از کجا خرید کنید

به مراکز خریدی بروید که گستردگی بیشتری از نظر نوع و مدل‌های محصولات داشته باشند. دراین صورت حق انتخاب بیشتری دارید و می‌توانید محصول با کیفیت‌تری خریداری کنید.

توجه به برچسب انرژی

مهمترین نکته‌ای که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، میزان مصرف انرژی وسیله برقی است. هزینه استفاده از یک وسیله برقی کاملا مرتبط با میزان انرژی مصرفی آن است. در هنگام خرید وسایل برقی مانند یخچال- فریزر، کولر، ماشین لباسشویی و… به برچسب انرژی روی آن توجه کنید و وسیله‌ای را انتخاب کنید که میزان انرژی مصرفی آن کمترین حالت باشد.

برچسب انرژی

برچسب انرژی برچسبی است که روی وسایل مصرف‌کننده انرژی نصب می‌شود و مصرف‌کننده را با میزان کارایی و مصرف انرژی آن وسیله آشنا می‌کند. این برچسب از ٧ فلش رنگی که روی هریک از آن‌ها یک حرف لاتین از A تا G درج شده، تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها نشانگر درجه‌ای از مصرف انرژی دستگاه است. حرف A نشانگر انرژی مصرفی کمتر و حرف G نشانگر بیشتری میزان انرژی است. این برچسب به شما کمک می‌کند که در هنگام خرید وسیله‌ای را انتخاب کنید که مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری داشته باشد.